Postat de: bitiw | 6 Aprilie 2010

Drepturile pasagerilor care zboara cu avionul

Companiile aeriene sunt obligate sa le furnizeze pasagerilor informatii referitoare la drepturile lor, evolutia situatiei, even­­­tuale anulari si durata in­­tarzierilor.

In cazul intarzierii sau anularii zborului, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese si bauturi racoritoare, direct proportionale cu timpul de asteptare, si doua apeluri tele­­fonice, mesaje prin te­lex, tele­­fon sau fax. Daca ora de ple­­care anticipata este la cel putin o zi dupa ora de plecare anuntata initial (in cazul in­tar­zierii) sau in eventualitatea unei redirectionari, daca ora de plecare anticipata a unui nou zbor este la cel putin o zi dupa ora de plecare programata pen­tru zborul anulat (in cazul anularii), pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit cazare hoteliera si transportul dintre aeroport si locul cazarii.

Aeroportul Otopeni

Aeroportul Otopeni


In caz de anulare a zborului, pasagerilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a alege intre mai multe variante.

Calatorii pot solicita rambursarea, in termen de sapte zile a intregului cost al biletului, la pretul de achizitie pentru partea sau partile de calatorie neefectuate si pentru partea sau partile deja efectuate, in cazul in care zborul devine inutil in raport cu planul de calatorie initial al pasagerului, impreuna cu, daca este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare initial, cat mai repede posibil, redirectionarea, in conditii de transport comparabile, spre destinatia finala, cat mai repede posibil.

O alta varianta ar fi redi­rectionarea, in conditii de transport comparabile, spre destina­tia finala, la o data ulterioara, la alegerea pasagerului, sub rezerva existentei unor locuri disponibile. In cazul unei intarzieri a zborului de cel putin 5 ore, pasagerii au numai dreptul la rambursare, in conditiile prezentate.

Regulamentul 261/2004 privind drepturile pasagerilor aerieni stabileste ca in circums­tante extraordinare precum cea prezenta, pasagerii nu pot obtine compensatii financiare suplimentare, asa cum s-ar intampla daca intarzierea sau anularea zborului s-ar produce din cauza companiei aeriene.


Responses

  1. Salut,

    Referitor la problema ridicata de tine, poti lua laptopul si camera video cu tine in avion daca ti se permite de catre compania de zbor. Cel mai bine este sa te interesezi direct la companie. Stiu ca trebuie sa il declari, iar apoi ti se va inmana o adeverinta doveditoare.
    Referitor la scanare, nu am auzit sa fi existat probleme cu aparatele scanate.
    Sa nu uiti insa ca la bordul unui avion in timpul decolarii si al aterizarii, e interzisa folosirea oricarui dispozitiv electronic.

  2. Am mai zburat dar pana acum nu am avut asupra mea camera de filmat si laptop.
    Imi poti spune te rog care ar fi procedura la scanare? Dat fiind faptul ca laptop-ul si camera video au hard disk cum sa procedez ca sa nu-mi compromit datele?
    Stiu ca exista 2 feluri de scanare: magnetica si cu raze x. De asemeni, am inteles ca nu ai voie in avion cu acumulatori… acestia fiind acceptati numai in cala.

    Merci!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: